Accés al contingut Accés al menú de la secció
Institut Català de la Vinya i el Vi  > La nova imatge gràfica de la DO ...
 
Dimarts, 29 de maig de 2018

La nova imatge gràfica de la DO Tarragona integra les ones del Mediterrani a la seva tradicional àmfora romana

El treball de l'agència de comunicació Dockset de Reus ha estat seleccionat pel jurat del concurs que es va convocar per redissenyar el logotip de la DO Tarragona


Nou Logo DO TARRAGONA

El treball presentat per l’agència de comunicació Dockset de Reus (www.dockset.com) ha estat el guanyador del concurs per escollir la nova imatge gràfica de la DO Tarragona que ha de substituir l’actual, amb la qual la DO Tarragona ha identificat els seus vins en la darrera dècada. La proposta presentada per Dockset ha estat seleccionada per un jurat integrat per representants de la DO Tarragona i professionals del disseny gràfic entre la trentena de propostes procedents d’arreu de Catalunya que es van presentar a la convocatòria.


La nova imatge gràfica de la DO Tarragona manté l'àmfora romana que ja formava part de l’anterior logotip, però amb uns canvis substancials, ja que integra les ones del Mediterrani a la seva part central, un altra dels elements que s’havien demanat en el briefing. El colors i el degradat del nou logotip també ens apropen directament a les tonalitats dels vi. Des dels seus inicis, la DO Tarragona ha utilitzat l’àmfora romana que es feia servir fa 2000 anys per transportar el vi que s’elaborava a la zona de la Tarraconensis. Per aquest motiu, el Consell Regulador ha volgut conservar i mantenir aquest llegat mil·lenari i impulsar-lo cap al futur amb un nou i més modern disseny.

El dissenyador Pol Sarobé, de l’agència de comunicació Dockset, un cop coneguda la decisió del jurat, ha manifestat la seva satisfacció per la tria i ha afegit que “des de l’estudi vam treballar en una nova marca que fos més sintètica i representativa de la DO Tarragona, representant la
mediterraneïtat i la història en un únic element. Com a resultat mantenim l'àmfora, ara més estilitzada, amb unes ones que evoquen el nostre mar. La tipografia de la part denominativa (Tarragona) ens aporta solatge i història, ja que utilitzem una font amb serifa que s’ha personalitzat a l’estudi. Els colors, vinosos i càlids es fonen en un degradat. Un punt important és el que la nova marca es pot articular i aplicar en qualsevol format, mantenint la seva essència”.

El premi al guanyador del concurs, 500 euros, es lliurarà formalment en un acte que tindrà lloc el proper dia 7 de juny al Port de Tarragona en el qual també es faran públics els premis del Concurs de Vins Embotellats de la DO Tarragona.

A partir d’ara, la nova imatge gràfica s’aplicarà a les ampolles de vi de la DO Tarragona i també a tota la comunicació que realitzi, començant per les xarxes socials i la nova pàgina web que ben aviat entrarà en funcionament. De fet, la propera edició de la Fira del Vi de la DO Tarragona que tindrà lloc els dies 15, 16 i 17 de juny a Tarragona serà la presentació en societat de la nova imatge gràfica de la DO Tarragona.