L'estudi, elaborat per ENOTURISTA amb el suport d'INCAVI, ha analitzat prop d'un miler d'empreses associades al vi català de totes les DO presents a Instagram i han extret xifres d'abans i després del confinament.
El proper dilluns, 8 de juny, en una sessió telemàtica i en un Live a Instagram, es presentaran els resultats del primer Baròmetre del Vi Català a Instagram, un estudi que ha analitzat el paper d'aquesta xarxa social durant el confinament i l'ús que n'han fet els cellers i les Denominacions d'Origen catalanes. En total s'han analitzat prop d'un miler d'empreses associades al vi català de totes les DO.
Una de les conclusions que se n'extreuen és que el sector del vi ha aprofitat Instagram per donar sortida a les noves necessitats resultants de la crisis sanitària, generades pel tancament dels principals canals de venda com l'hostaleria i la restauració, i que s'han disparat les accions a Instagram.
L'estudi s'acompanya amb les aportacions de vuit experts en xarxes socials com Mariola Dinarès, Josep Maria Ganyet, Albert Vico, Marianela Sandovares, Ferran Lalueza, Dolors Reig, Albert Cuesta, i Daniel Gutierrez Abella que analitzen el moment i el creixement a Instagram per part del vi català.
Es presentaran els resultats en dos accions concretes:
- Presentació del “Baròmetre del Vi Català a Instagram: resultats i valoracions dels experts”, a càrrec de Salvador Puig, director general de l'INCAVI i David Jobé i Judith Cortina, de Enoturista.cat per a mitjans de comunicació i professionals de la comunicació del vi. Dilluns 8 de juny a les 10h. Si voleu assistir-hi inscriviu-vos en aquest formulari https://forms.gle/DpogamhqE1fKA8737 i uns dies abans de l'acte es trametrà el link.
- Live a Instagram “Les 4 claus del vi català a Instagram” als perfils @incavi_cat i @enoturista, per a cellers, professionals del vi i consumidors i igers en general. Dilluns 8 de juny, a les 18h