Més de 210 cellers catalans, ponències amb l’autenticitat com a lema i molts vins premiats han mostrat la potència de Catalunya com a país de vinyes i vins

Les 650 empreses expositores de Barcelona Wine Week, procedents de tots els territoris productors de vi d’Estat espanyol, han presentat al voltant de 800 referències noves durant els tres dies de saló, que ha ocupat els 10.000 m² nets del palau 8 del recinte Montjuïc de Fira de Barcelona. Dels quals, 210 han sigut cellers catalans que hi han participat amb el suport del Departament d’Alimentació, Acció Climàtica i Agenda Rural, a través de l’INCAVI i Prodeca.
Segons els organitzadors de la Barcelona Wine Week, l’esdeveniment ha generat grans oportunitats de negoci amb la visita de més de 18.000 professionals, un 20% procedents de 79 països, principalment europeus i nord-americans. Entre els assistents s’ha comptat amb la presència de 470 grans compradors internacionals de mercats estratègics per a l’exportació de vi espanyol convidats per l’organització, que han participat en més de 6.600 reunions amb empreses.
S'estima que durant la BWW s’han servit més de 165.000 copes de vi, entre els tasts oferts pels expositors, els autoguiats de la barra Wine Tasting Journey – Hidden Grapes i els dirigits, organitzats dins de l’extens programa d’activitats del saló.
La BWW també ha estat aparador de les principals tendències del sector del vi, entre elles, les varietats autòctones. En aquest marc, l’INCAVI ha presentat els principals resultats d’un projecte de recuperació́ i caracterització́ de varietats ancestrals amb un tast inèdit de vins experimentals elaborats amb varietats minoritàries catalanes: albana, sanguina i carinyena roja.
La Barcelona Wine Week tornarà el febrer de 2023